Top
 

5 tips voor het geven van een online cursus  

BeheerVisie / Geen onderdeel van een categorie  / 5 tips voor het geven van een online cursus  

5 tips voor het geven van een online cursus  

“Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken”. Deze woorden van de Chinese filosoof Confucius hebben de opzet van onze nieuwe online cursus geïnspireerd. Om onze klanten in deze tijden van dienst te kunnen blijven zijn, zijn we gestart met het geven van online cursussen applicatiebeheer. Vorige week gingen de eerste deelnemers van start. In een interactieve sessie – inclusief lunch die bezorgd werd tot aan de deur – werden applicatiebeheerders wegwijs gemaakt in MeldDesk. Mooi om te zien hoe onze klanten met de huidige situatie om gaan!

 

 

Adam Tetz – consultant bij BeheerVisie – is één van de consultants die de cursus heeft gegeven. Hij heeft een aantal handige tips voor het geven van een online cursusdag. Hoe houd je de focus en het plezier van de deelnemers vast? De checklist van Adam:  

 

  • Tip 1: Zero achtergrondgeluid tolerance. Tijdens de sessie zetten we iedereen zoveel mogelijk op ‘mute’. We houden best van parkieten, maar ze stellen teveel vragen.
  • Tip 2: Na elk uur nemen we een korte break. Koffie halen, rekken en strekken of naar het kleinste kantoor in huis.
  • Tip 3: Als de break is afgelopen, hebben we een korte recap van de zaken die zijn behandeld en blikken we vooruit op de rest van het programma. Zou houd je structuur in de dag.
  • Tip 4: Geef een extraatje aan je online cursus door de lunch voor je deelnemers te verzorgen. Uiteraard wel Corona-proof. Laat voor elke deelnemer een heerlijke lunch bezorgen tot aan de voordeur. Zo kan de deelnemer heerlijk een uur achterover hangen en hoeft hij of zij zich geen zorgen te maken over het smeren van boterhammen.
  • Tip 5: Moe aan het einde van de dag? Dat kunnen we ons voorstellen. Het laatste uur van de cursus gaan we niet meer actief aan de slag, maar hebben we gereserveerd voor het stellen van vragen.

 

Het is mooi om te zien hoe onze klanten met de huidige situatie omgaan. Met alle gemakken van thuis heeft iedereen actief een bijdrage kunnen leveren en we onze kennis met elkaar gedeeld. We vonden het een mooie uitdaging om de trainingen te verzorgen en zijn tevreden over het resultaat en de positieve feedback. 

Delen