Top
 

MijnGemeente app

BeheerVisie / Meldingenmanagement / MijnGemeente app

MijnGemeente app voor burgers en bedrijven

Gemeenten die MeldDesk gebruiken, kunnen ervoor kiezen hun inwoners gratis de MijnGemeente app aan te bieden. Burgers kunnen via deze app eenvoudig een melding doen via hun smartphone of tablet: zowel bij hun eigen gemeente als bij andere MeldDesk-gemeenten. Dat maakt het extra gemakkelijk een melding te doen, want hun smartphone hebben de meeste mensen altijd bij zich. De meldingen komen inclusief GPS-coördinaten en eventueel foto’s en een bijbehorend objectnummer (zoals lichtmastnummer) direct binnen in de MeldDesk-database van de gemeente. Hierdoor vindt registratie nauwkeurig en gestructureerd plaats: de melding kan direct aan de verantwoordelijke persoon worden toegewezen.

Aangepast aan uw gemeente

Iedere gemeente die MeldDesk gebruikt, kan de app licentieloos aanschaffen en onder de eigen gemeentenaam en in de eigen huisstijl ter beschikking stellen. Dit werkt zo: in de app-store (Apple/Android) kunnen burgers de app gratis downloaden en installeren. Vervolgens kiezen zij uit een lijst de MeldDesk-gemeente waarvoor ze de app willen gebruiken. De app haalt vervolgens het gemeentelogo, de voorwaarden en categorieën van de geselecteerde gemeente op van de server. De app functioneert vervolgens als eigen gemeentelijke app.