Top
 

Schade verhalen

BeheerVisie / Meldingenmanagement / Schade verhalen

Gemelde schade direct verhalen door koppeling MeldDesk en NODR

Schademeldingen eenvoudig beheren, direct afhandelen en razendsnel verhalen. Dankzij een koppeling tussen MeldDesk, het meldingenmanagement systeem van BeheerVisie, en de applicatie van NODR kan dat nu allemaal in één systeem.

MeldDesk automatiseert en structureert het proces van meldingen over schade aan objecten in de openbare ruimte. Door de koppeling kan er van een schademelding nu automatisch een dossier voor het verhalen van schade worden aangemaakt. Met één klik zet u het dossier door. NODR verhaalt de herstelkosten voor u. Samen dragen BeheerVisie en NODR zorg voor het volledige schade melding- en verhaaltraject. Dat scheelt u tijd, en levert u als beheerder van de openbare ruimte geld op.

Hoe werkt het?

Burgers melden in MeldDesk een defecte lantaarnpaal, een omvergereden verkeersbord of anderszins. Deze meldingen bevatten een omschrijving, een straatnaam en een foto van de schade. Via MeldDesk ontvangt de verantwoordelijke buitendienstmedewerker een oproep om de schade te herstellen. Hij of zij stuurt het schadedossier in MeldDesk eenvoudig door naar NODR. Zij zijn daarmee direct op de hoogte van alle details en gaan meteen aan de slag om te schade te verhalen op de veroorzaker.

Voordelen

NODR beschikt direct over het volledige dossier;

Het onderzoek kan meteen starten, waardoor er een grotere kans bestaat op het succesvol verhalen van schade;

Herstelkosten zijn niet altijd meer voor rekening van de gemeente;

U heeft geen omkijken naar het opbouwen van een schadedossier of juridische processen;

Het loont om schade te verhalen. Maar liefst 90% van de gevallen van schade in de buitenruimte, veroorzaakt door een motorrijtuig, is verhaalbaar. Ook als de veroorzaker niet bekend is.