Gemelde schade verhalen door koppeling melddesk en nodr

Schademeldingen eenvoudig beheren, direct afhandelen en razendsnel verhalen. Dankzij een koppeling tussen MeldDesk, het meldingenmanagement systeem van BeheerVisie, en de applicatie van NODR kan dat nu allemaal in één systeem.

MeldDesk automatiseert en structureert het proces van meldingen over schade aan objecten in de openbare ruimte. Door de koppeling kan er van een schademelding nu automatisch een dossier voor het verhalen van schade worden aangemaakt. Met één klik zet u het dossier door. NODR verhaalt de herstelkosten voor u. Samen dragen BeheerVisie en NODR zorg voor het volledige schade melding- en verhaaltraject. Dat scheelt u tijd, en levert u als beheerder van de openbare ruimte geld op.

Hoe het werkt

1. Inwoners melden in MeldDesk een defecte lantaarnpaal, een omvergereden verkeersbord of anderszins. Deze meldingen bevatten een omschrijving, een straatnaam en een foto van de schade.

2. Via MeldDesk ontvangt de verantwoordelijke buitendienstmedewerker een oproep om de schade te herstellen. Hij of zij stuurt het schadedossier in MeldDesk eenvoudig door naar NODR.

3. Bij NODR zijn ze direct op de hoogte van alle details en gaan aan de slag om de schade te verhalen op de veroorzaker.

2. Schadedossier van MeldDesk naar NODR
1. MELDING DOOR INWONER
3. VERHALEN VAN DE SCHADE

Directe voordelen

NODR beschikt direct over het volledige dossier;
Het onderzoek kan meteen starten waardoor de kans op het succesvol verhalen van de schade groter is;
Herstelkosten zijn niet altijd meer voor rekening van de gemeente;
Je hebt geen omkijken naar het opbouwen van een schadedossier of juridische processen;
Het loont om schade te verhalen. Maar liefst 90% van de gevallen van schade in de buitenruimte is verhaalbaar.