[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Gemeente Zuidplas
Betere dienstverlening, minder papieren rompslomp
In november 2012 nam de gemeente Zuidplas MeldDesk in gebruik. Hiermee kan zij eenvoudig en eenduidig meldingen registreren en beheren. Met de komst van de applicatie behoort de papieren rompslomp eindelijk tot de verleden tijd.
Vele mogelijkheden
Zuidplas is een gemeente die in 2010 het licht zag na een fusie van de gemeenten Moordrecht, Nieuwerkerk aan de IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle. Het informatiesysteem MeldDesk biedt de gemeente veel mogelijkheden. Zo komen meldingen automatisch bij de verantwoordelijke terecht (op basis van categorie en locatie), worden dubbele meldingen herkend en samengevoegd en kunnen er eenvoudig managementrapportages worden gegenereerd met zelfs een geografische component.
Behandeltijd
Om de urgentie aan te geven, stelt de gemeente de behandeltijd per categorie in. Als de normtijd wordt overschreden zal de betreffende verantwoordelijke hiervan op de hoogte worden gesteld en kan er eventueel een hogere managementlaag worden ingeschakeld.[/vc_column_text][mkdf_separator type=”full-width” color=”#d8d8d8″ thickness=”1″ top_margin=”30″ bottom_margin=”30″][mkdf_blockquote text=”“BeheerVisie gedraagt zich meer als een partner dan als een leverancier. De geboden hulp is snel, adequaat en persoonlijk. Ze verplaatsen zich goed in de gemeente om na te gaan hoe het product verder geperfectioneerd kan worden.””][vc_column_text]
André van der Krogt,
clusterhoofd Beleid en Beheer afdeling Ruimte,
gemeente Zuidplas
[/vc_column_text][mkdf_separator type=”full-width” color=”#d8d8d8″ thickness=”1″ top_margin=”30″ bottom_margin=”30″][vc_column_text]
Digitaal werken
Naast MeldDesk heeft Zuidplas ook een meldingenkaart in gebruik waarop alle in MeldDesk geregistreerde meldingen met bijbehorende status 24/7 te volgen zijn. De MeldDesk app wordt bij Zuidplas ook gebruikt voor de integratie van de werkzaamheden van de buitendienstmedewerker en de onderaannemer in het veld. Met de app zien zij de meldingen die aan hen zijn toegewezen direct op hun smartphone of tablet, waarna ze deze kunnen wijzigen en afmelden. Verder zijn er functionele toepassingen, zoals het zien van meldingen op de kaart, direct navigeren naar de locatie van de melding en het registreren van eigen waarnemingen.
Overzichtelijke registratie
Door MeldDesk behoort de papieren rompslomp tot het verleden. Ook de dienstverlening door Zuidplas is beter geworden. Inwoners merken dat meldingen nauwkeurig worden geregistreerd en ook uit het verleden goed zijn terug te vinden. De gemeente houdt burgers en bedrijven op de hoogte van de status van hun melding via e-mail en de meldingenkaart. Zowel medewerkers als inwoners zijn blij met de eenvoudige en overzichtelijke registratie van de meldingen. Natuurlijk blijft het invullen en behandelen van meldingen mensenwerk, maar de applicatie maakt het mogelijk eenduidige, transparante dienstverlening te realiseren.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”3940″ img_size=”full”][vc_empty_space][vc_column_text el_class=”demoBox”]Provincie:
Zuid-Holland
Inwoneraantal:
ruim 41.000 (CBS, april 2016)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]